۳ دی ۱۳۹۳، ۱۴:۵۴

ماهفروزی:

چرخهای صنایع دستی زنگ زده است/ دریافت ۳۰ مهر اصالت ملی و یونسکو

چرخهای صنایع دستی زنگ زده است/ دریافت ۳۰ مهر اصالت ملی و یونسکو

ساری - معاون صنایع دستی میراث فرهنگی مازندران، با بیان اینکه چرخهای صنایع دستی زنگ زده است گفت: هنرمندان در حوزه هنر نامهربانیهای زیادی دیده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی ماهفروزی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست هم اندیشی هنرمندان صنایع دستی مازندران، بیان داشت:  در حوزه صنایع دستی ظرفیتهای بسیار غنی داریم زیرا اقلیم ما دارای برون دادهای هنری متفاوت است.

وی اظهار داشت: ۲۵۰ هزار نفر مستقیما در امرتولید صنایع دستی مشغول هستند و یک میلیون نفر بطور غیر مسقیم از این طریق امر معاش می کنند.

وی سهم تولید ناخالص داخلی در صنایع دستی را کمتر از سه درصد بیان کرد و گفت: ۶۸ رشته صنایع دستی در استن شناسایی شده است و تعداد ۱۹ مجتمع آموزشی ۲۰ رشته را بصورت رایگان آموزش می دهند.

وی عنوان کرد: بطور تقریبی ۱۰۰ هزار نفر در استان در مقوله صنایع دستی فعالیت دارند که از این تعداد ۲۰ هزار نفر شناخته شده هستند.

وی با اشاره به تصوب پنج میلیارد ریال تسهیلات برای هنرمندان صنایع دستی گفت: بسته بندی یکی از مشکلات اصلی در حوزه صنایع دستی است و امیدواریم با پرداخت تسهیلات، از ظرفیتهای این بخش استفاده کنیم.

وی بیان داشت: ۱۹ مهر اصالت ملی و ۱۱ مهر اصالت یونسکو در رشته های مختلف صنایع دستی دریافت کرده ایم و تاکنون ۱۷ هزار کارت شاسایی برای هنرمندان صادر شده است.

ماهفروزی گفت: بیش ازپنج هزار نفربیمه شده صنایع دستی در استان فعالیت دارند و ۷۲۶ پروانه تولید با ۱۴۰ شرکت تعاونی تولیدی در حوزه صنایع دستی اشتغال دارند.

کد خبر 2448648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha